dimecres, 27 d’agost del 2014

Força Explosiva 1



M'agradaria començar la meva exposició d'exercicis amb un dels exercicis que més m'agraden i que vaig aprendre del Ferran en la meva etapa a l'Hospitalet. Considero que és un exercici diferent, enriquidor i divertit pels jugadors on es treballa molt la tècnica i la tàctica individual, i que és ideal en període competitiu en especial en microcicles de competició, ja que aconsegueix implica el grup en guanyar l'exercici aspecte per mi bàsic per treure profit dels diferents entrenaments.
Es tracta d'un exercici integrat per tal de treballar la força explosiva, amb oposició i una acció pròpia del joc.
Segons el període de la temporada on s'estigui i les demandes físiques requerides es pot posar les tanques més o menys altes o posar-ne més i fer el camp més curt, així com jugar amb el nº de sèries o de descans entre sèries.
Agrair als diferents jugadors de AE Les Corts UBAE per col·laborar i permetre que els gravés.
Abans de presentar l'exercici explicaré cadascun dels ítems que apareixeran en les diferents taules de cada exercici o la també coneguda com a llegenda.
Inici: És l'espai reservat per posar l'hora exacte d'inici de l'exercici.
Final: És l'espai reservat per posar l'hora exacte de finalització de l'exercici.
Material: Es tracta del material necessari per realitzar l'exercici, sempre sense comptar les porteries i la superfície de joc
Espai: Es tracta de les dimensions necessàries per realitzar l'exercici.
CFP: Capacitat Física Predominant, o capacitat física bàsica que més es treballa en l'exercici en qüestió.
ATP: Aspecte Tècnic Predominant, o aspecte tècnic del joc que més apareix en l'exercici
ATàcP: Aspecte Tàctic Predominant, o situació tàctica que més incidència té en l'exercici.
Nivell: Aquest concepte fa referència a la tipologia de l'exercici entenent sí en l'especificitat de l'exercici se'l considera genèric, dirigit, específic. Entenent a 0 com a menys específic i a 5 com a joc real o més específic. En aquest cas 4 tindria la tipologia de competitiu, però amb un número. El segon nombre fa referència al grau de col·laboració oposició que hi trobem, en aquest cas un 1, ja que és força bàsic, un 1 c 1. No li feu molt de cas ja que és un aspecte que usava jo per orientar-me amb les tasques.
Descripció: Explicació de la tasca
UC: Unitats de Càrrega. Manera de mesurar la càrrega de l'exercici, on intervé l'especificitat de la tasca, les pulsacions per minut mitjanes i la duració de la tasca. (En moltes tasques no ho trobarem, degut a la complexitat d'aconseguir les dades)
Temps de Treball: Temps aproximat de duració total de la tasca, dependrà de les sèries i dels jugadors que estiguin participant en la tasca
Observacions: Aspectes a considerar, possibles variacions, ...
Sèries: El número de vegades que un jugador realitzarà la tasca
Suport Gràfic: Imatge que explica gràficament la disposició de la tasca
Repeticions: Nombre o duració a l'hora de fer l'exercici.
T. Pausa: Temps de descans entre repeticions o sèries, depenent de la tipologia de la tasca.
T. Recuperació: Temps de recuperació per fer una altra tasca després o temps de recuperació entre sèries si parlem d'un circuït.


En el següent vídeo es pot veure la tasca realitzada per un equip així com les seves explicacions.

També el podeu trobar al youtube https://www.youtube.com/watch?v=GQAlJ18CRTg





I'd like to start my explanation with one of the exercises I like most. I learnt  it from Ferran when I was playing in Hospitalet. I think that is a different exercise, useful and funny for the players, where you work technically and tactically individually, and it's perfect in a competitive period.  It's an exercise that makes players compete between them, basic in a team an to compete during the matches.
It's an integrated exercise, that improves the explosive strength, playing with defenders and using an action of the game.
Depending on the period of the season and the physical requirements you can put more hurdles, or in different heights or work in a smaller space, and change the number of rounds or the resting time.
Thank the different players of AE Les Corts UBAE to collaborate and allow to record them.
Before presenting the exercise I'm going to explain the different items that we will find in the exercises.
Start: Space to put the exercise starting time
Final: Space to put the exercise end time.
Material: Material used to do the exercise.
Space: where the exercise is done.
PMW: Physical Main Work. Which physical capacity is more important in the exercise.
TMW: Technical Main Work. Which part of the futsal technical is used.
TacMW: Tactical Main Work. Which action of the game is most used in the exercise.
Level: This concept means the kind of exercise is, if it's more or less specific, 5 real game, 0 very general. The second number, means the degree of opposition that the exercise has. In this one, there's just one 1 vs 1, so is the basic situation in the game and I give him a 1. Ignore that because was just a system I used to classify the exercises.
Description: Explanation of the exercise
UC: Charge Units. A way to measure the charge of the exercise, using the specificity, the heartbeats per minute, and the exercise duration. (In a lot of exercise this item doesn't appear because it's difficult to get it.
Work Time: Approximated time of the duration of the exercise, always depending on the number of series and the number of players playing.
Remarks: Variations and important aspects.
Rounds: How many times is the exercise repeated x each player or team.
Graphic Support: The exercise shown in a picture, to make it easy to understand.
Reps: Number or duration of each round.
Rest Time: Time to rest between reps or rounds, depending on the exercise.
Recovery Time: Time to rest between exercises or between rounds is there's a circuit.


You can find the video as well in youtube.com https://www.youtube.com/watch?v=GQAlJ18CRTg

Me gustaría empezar mi exposición de ejercicios con uno de los ejercicios que más me gustan y que aprendí de Ferran en mi etapa en Hospitalet. Considero que es un ejercicio diferente enriquecedor y divertido para los jugadores, donde se trabaja mucho la técnica y la táctica individual y es ideal en el periodo competitivo en especial en el microciclo de competición, ya que consigue implicar al grupo en ganar la tarea, aspecto básico para mi, para tratar de sacar provecho de los diferentes entrenamientos.
Se trata de un ejercicio integrado para trabajar la fuerza explosiva con composición y una acción propia del juego.
Según el periodo de la temporada donde se esté y las demandas físicas que requiera, se pueden poner más vallas, más o menos altas , hacer el campo más corto, así como jugar con el número de series o el descanso entre ellas.
Agradecer a los diferentes jugadores de AE Les Corts UBAE por colaborar y permitir que les gravara.
Antes de presentar el ejercicio explicaré cada uno de los ítems que aparecerán en las diferentes tablas de cada ejercicio o también conocida como leyenda.
Inici: Es el espacio reservado para poner la hora exacta de inicio de la tarea.
Final: Es el espacio reservado para poner la hora exacta de finalización de la tarea.
Material: Se trata del material necesario para realizar el ejercicio, siempre in tener en cuenta las porterías y la superficie de juego.
Espai: Dimensiones necesarias para realizar el ejercicio.
CFP: Capacidad Física Predominante, o capacidad Física básica que más se trabaja en la tarea.
ATP: Aspecto Técnico Predominante, o aspecto técnico del juego que más aparece en la tarea.
ATàcP: Aspecto Táctico Predominante, o situación táctica que más incidencia tiene en la tarea.
Nivel: Este concepto hace referencia a la tipología del ejercicio entendiendo si en la especificidad del ejercicio se le considera genérico, dirigido, específico,... Entendiendo a 0 como a menos específico y a 5 como a juego real o más específico. En este caso, 4 tendría la tipología de competitivo, pero definido por un número. El segundo nombre hace referencia al grado de colaboración oposición que encontramos, en este caso un 1, ya que es bastante básico, un 1 c 1. No le hagáis mucho caso ya que es un aspecto que usaba yo para orientar con las tareas.
Descripció: Explicación de la tarea
UC: Unidades de Carga. Manera de medir la carga del ejercicio, donde interviene la especificidad de la tarea, las pulsaciones por minuto y la duración de esta.(En muchas tareas este ítem no aparecerá debido a la complejidad para adquirirlo.
Temps de Treball: Tiempo aproximado de duración total de la tarea, dependerà de las series y los jugadores que estén participando en la tarea.
Observacions: Aspectos a considerar, posibles variaciones, ...
Sèries: El número de veces que un jugador realizará la tarea.
Soport Gràfic: Imagen que explica gráficamente la disposición de la tarea
Repeticions: Número o duración a la hora de hacer el ejercicio.
T. Pausa: Tiempo de descanso entre repeticiones o series, dependiendo de la tipología de la tarea.
T. Recuperació: Tiempo de recuperación para realizar otra tarea después o tiempo de recuperación entre series si hablamos de un circuito.



*** Descripción del ejercicio

Competición entre dos equipos se inicia con un 1 c 1, donde ataca uno de un equipo y defensa uno de otro equipo. una vez se finaliza la acción se genera un 1 c 1 hacia el otro lado, con previo salto de 2 vallas con pies juntos donde atacará el que ya atacaba  si marca o el que defendía si falla.

El que le toque atacar a la vuelta decide qué vallas quiere saltar y el defensor tiene que saltar por el otro lado. (se puede engañar las veces que se quiera)

A la siguiente serie se cambiarán los roles. Cada jugador debe realizar las series requeridas.

Gana el equipo que una vez finalizadas las series haya hecho más goles

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada